skip to Main Content
همراهان گرامی با توجه به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارسال سفارشات هفته ای یک بار انجام می شود سهمیه مهمات موجود شد ضمناً به دلیل نوسانات شدید بازار تا اطلاع ثانوی تنها کالاهای خرید از قبل قابل ارایه می باشند.
تلفن فروشگاه: 3137 3320 021

لباس شکار یکی از تجهیزات و لوازم شکار است که بستر استتار شکارچی را فراهم می آورد. بطور کلی هر ورزشی نیازمند لباس مخصوص به خود است و از آنجا که شکار نیز به دلیل فعالیت و هیجانی که در فرد ایجاد می کند نوعی ورزش محسوب می شود، از قاعده تهیه لباس مخصوص مستثنی نیست. اما لباس شکار لباس مخصوصی است که با سایر ورزش ها متفاوت است. ضمن آنکه با توجه به شرایط مختلف، ظاهر و جنس آن نیز تغییر می کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با لباس شکار و ویژگی های آن آشنا کنیم.

 

بیشتر بدانید:راهنمای خرید تفنگ بادی

 

عوامل موثر در انتخاب یک لباس شکار مناسب

در هنگام انتخاب یک لباس شکار مناسب باید به مواردی از این قبیل توجه کنید:

  • فصل صید شکار 
  • زمان صید شکار 
  • مکان صید شکار 
  • و نوع صید

در برخی کشورها برای اینکه خطرات ناشی از تیر های به خطا رفته کاهش یابد، شکارچیان موظف به پوشیدن لباس و کلاه نارنجی هستند. یکی از مزیت هایی که رنگ نارنجی در هنگام شکار دارد این است که اکثر حیوانات قادر به دیدن این رنگ نیستند.

 

در فصل های سرد و زمستانی از پوشش های گرم مانند کاپشن و همچنین شلوار عایق رطوبت استفاده کنید.

 

نقش فصل و مکان در انتخاب لباس شکار مناسب

لباس شکار

 انتخاب لباس شکار در فصل های مختلف متفاوت است. اگر شما قرار است در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان به شکار بروید حتماً از کاپشن و شلوار عایق ضد آب و ضد سرما استفاده کنید. در فصل های گرم سال از لباس های کم حجم و کم وزن به منظور جلوگیری از تعریق و سرعت بخشیدن به فعالیت تان استفاده کنید. نکته دیگر این است که اگر در محیطی که در آن به شکار می پردازید دارای گیاهان تیز و اجسام سخت و برنده مانند سنگ و غیره است، از یک نوع شلوار جین خاص که دارای لایه الیاف مصنوعی به منظور محافظت از شما است، استفاده کنید.

 

اهمیت استتار

لباس شکار

یکی از موارد با اهمیت در هنگام شکار مسئله استتار است که شما می توانید با انتخاب لباس مناسب و هماهنگی با محیط مورد نظر اقدام به استتار نمایید. این لباس ها اغلب دارای رنگ هایی هماهنگ با رنگ طبیعت یعنی جنگل، بیابان، بیشه زار و غیره به صورت لکه های پراکنده هستند. این هماهنگی رنگ ها مانع از تشخیص داده شدن شکارچی توسط حیوانات می شود.

 

لباس شکار در عصر حاضر 

لباس شکار

امروزه شکارچیان دیگر کمتر نگران رمیدن تروفه هستند. به این علت که لباس های شکار در عصر حاضر دچار تغییرات زیادی شده اند که برای شکار بسیار مفید هستند. لباس های امروزی دارای قابلیت های مانند استتار و هماهنگی با محیط و همچنین دارای جیب های بزرگ و چند قسمتی هستند که می توانید از آنها برای حمل ابزار و اشیای ضروری استفاده کنید.

شما می توانید برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و متناسب با نوع فصل از کلاه و پوشش صورت استفاده کنید. کلاه و پوشش صورت نه تنها شما را از آسیب های محیطی حفظ می کند بلکه از به هم خوردن دید شکارچی در هنگام شکار نیز جلوگیری می کند.

همچنین این لباس ها علاوه بر داشتن مزیت هایی برای شکار با داشتن لایه های محافظ می توانند از قسمت های مختلف بدن شکارچی مانند آرنج، زانو، شانه و نشیمنگاه محافظت کنند. در ضمن به همراه اکثر آنها کوله پشتی جهت حمل ابزار مورد نیاز و همچنین پرندگان صید شده عرضه می شود. در ضمن بر سر گذاشتن کلاه مخصوص در زمان شکار می تواند سر و گردن شما را از رطوبت و سرما در هنگام بارندگی حفظ کند. 

 

به همراه داشتن کلاه شکاری مناسب می تواند از آفتاب سوختگی و همچنین از نفوذ باد و سرما به قسمت های گوش و گردن محافظت کند.

 

بیشتر بدانید: چگونگی دریافت مجوز شکار و تجربه یک تفریح ایمن

 

مکان نگهداری لباس

لباس شکار

همانطور که اشاره شد لباس های شکار با توجه به شرایط مختلف متفاوت هستند. برای نگهداری از آنها در محل اقامت خود یک کمد جداگانه در نظر بگیرید تا موقع رفتن به مکان صید از نوع مناسب آن استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد داشتن لباس شکار مناسب یکی از ملزومات ضروری برای یک شکار موفق است که قطعاً با انتخاب لباس های معمولی که برای تفریح و گردش انتخاب می کنیم متفاوت است. در هنگام انتخاب لباس شکار بایستی به نکاتی چون نقش فصل، شرایط آب و هوایی منطقه، متناسب بودن رنگ لباس با نوع محیط شکار و غیره توجه داشته باشید. توجه به این نکات علاوه بر آنکه باعث می شود تا بتوانید یک لباس مناسب تهیه کنید، همزمان با داشتن ایمنی در محیط‌ های سخت و بد آب و هوا از این ورزش نیز لذت ببرید.

فروشگاه تجهیزات شکاری فرخ عرضه کننده انواع مهمات، اسلحه، لباس و سایر ملزومات شکار از برندهای معتبر و باکیفیت است. برای مشاهده و یا خرید محصولات می توانید به وب سایت این فروشگاه مراجعه نمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
Back To Top