skip to Main Content
همراهان گرامی با توجه به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارسال سفارشات هفته ای یک بار انجام می شود سهمیه مهمات موجود شد ضمناً به دلیل نوسانات شدید بازار تا اطلاع ثانوی تنها کالاهای خرید از قبل قابل ارایه می باشند.
تلفن فروشگاه: 3137 3320 021

یکی از مهمترین تجهیزات تفنگ شکاری ساچمه است. انتخاب ساچمه مناسب مخصوصا برای افرادی که تازه سلاح را خریداری کرده اند چندان آسان نیست. عوامل زیادی در انتخاب ساچمه مناسب نقش دارند که قبل از تهیه ساچمه باید به این عوامل توجه داشته باشید تا بتوانید ساچمه مناسب با سلاح و همچنین نیاز خود را تهیه کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که به نکاتی در زمینه انتخاب ساچمه مناسب به شما کمک کنیم.

 

بیشتر بدانید: مناسب ترین مهمات شکار چیست؟

 

انتخاب ساچمه مناسب : قیمت ساچمه

در این مورد باید توجه داشت که صرفاً بالا بودن قیمت ساچمه دلیل بر خوب بودن آن نیست و برعکس ارزان بودن آن نیز دلیل بر بی کیفیت بودن ساچمه نمی باشد اما در کل قیمت در انتخاب ساچمه مناسب یکی از فاکتورهای اصلی است.

 

فاکتور های مورد نیاز برای انتخاب ساچمه شکار، دقت بالا و تخریب زیاد است که باز هم با توجه به نوع شکار، فاصله و نوع سلاح متغیر است.

 

کاربرد های ساچمه

انتخاب ساچمه مناسب

  • ساچمه تفریحی: در این مورد فرد به دنبال تفریح کردن است که یک ساچمه معمولی نیز برای این کار مناسب خواهد بود.

 

  • ساچمه شکار: از آنجا که موفقیت در شکار برای شکارچی مهم است علاوه بر اینکه سلاح او باید دقت بالایی داشته باشد، شلیک های او نیز باید به کشته شدن شکار ختم شود. از این رو فاکتور های مورد نیاز برای انتخاب ساچمه شکار، دقت بالا و تخریب زیاد است که باز هم با توجه به نوع شکار، فاصله و نوع سلاح متغیر است.

 

انتخاب ساچمه مناسب

 

  • ساچمه مسابقات: در انتخاب ساچمه مسابقات افراد باید از تجربه خود و دیگران استفاده کنند تا بتوانند بهترین ساچمه را انتخاب کنند. در انتخاب ساچمه مناسب برای مسابقات دقت ساچمه اهمیت بسیاری دارد. نحوه سورتینگ، کیفیت ساچمه و مرتب سازی در دقت ساچمه موثر است.

 

انتخاب ساچمه مناسب: کیفیت ساچمه

این فاکتور تاثیر زیادی بنا به کاربرد بر روی نتیجه دارد که با قیمت ساچمه می تواند رابطه مستقیم داشته باشد. اما باید توجه داشت که قیمت نمی تواند دلیلی بر برتری ساچمه باشد.

 

بیشتر بدانید: انواع تجهیزات شارژ تفنگ پی سی پی به همراه مزایا و معایب آنها

 

انتخاب ساچمه مناسب: شکل ساچمه

انتخاب ساچمه مناسب

ساچمه نوک گنبدی

این نوع ساچمه ها به علت آیرودینامیک مناسب خود می تواند تا فواصل زیادی دقت داشته باشند و اغلب برای شکار با تفنگ های بادی مورد استفاده قرار می گیرند و از نظر قدرت تخریب در سطح متوسط هستند. باید خاطر نشان کرد که ساچمه های دقیق مسابقاتی نیز جز این دسته از ساچمه ها هستند.

ساچمه نوک پهن

انتخاب ساچمه مناسب

این نوع ساچمه ها از دقت خوبی در فواصل کم برخوردار هستند و برای فواصل نزدیک طراحی شده اند. اما در فواصل زیاد به علت شکل خاصی که دارند و همچنین وجود مقاومت هوا افت آنها زیاد است. انحراف آن ها در فواصل زیاد مخصوصاً در وزش باد از ساچمه نوک گنبدی بیشتر است. از این ساچمه ها معمولاً در سالن های تیراندازی یا برای شکار در فاصله های کم استفاده می شود.

ساچمه نوک تیز

انتخاب ساچمه مناسب

این ساچمه به علت شکل آیرودینامیکی انحراف زیاد ایجاد می کند و از دقت کمتری نیز برخوردار است. در تیراندازی با این ساچمه ها شاهد دریفت های عجیبی هستیم اما در کل برخی از آنها دقت مناسبی دارند و در کل بی کاربرد نیستند و در شکار هایی که نیاز به نفوذ ساچمه در بدن شکار و آسیب زدن به اندام های حیاتی آن است کاربرد دارند.

ساچمه گلوله شکل

انتخاب ساچمه مناسب

شکل این ساچمه ها مانند مرمی گلوله است و برای تفنگ های قوی طراحی شده اند و وزن زیادی نیز دارند.

ساچمه گرد

کاربرد این ساچمه ها در تپانچه های تفریحی و خشاب خور است و مانند دانه های بلبرینگ هستند و شکل کروی دارند.

 

 ساچمه نوک تیز به علت شکل آیرودینامیکی خود انحراف زیاد ایجاد می کند و از دقت کمتری نیز برخوردار است.

 

نتیجه گیری

انتخاب ساچمه مناسب مخصوصاً برای افرادی که تازه سلاح را خریداری کرده اند می تواند کار سختی باشد. از این رو قبل از تهیه آن ها باید با کسب اطلاعات اقدام به تهیه نوع مناسب آن کرد. همانطور که گفته شد ساچمه ها دارای اشکال و کیفیت های متفاوت هستند و برای استفاده های گوناگون طراحی شده اند در هنگام تهیه ساچمه مورد نیاز خود به مواردی از قبیل قیمت ساچمه، نوع کاربرد ساچمه، کیفیت ساچمه و همچنین شکل ظاهری آن توجه کنید.

فروشگاه ترپ سنتر عرضه کننده انواع سلاح و تجهیزات شکاری از انواع باکیفیت و دارای مجوز است. شما میتوانید برای تهیه لوازم مورد نیاز خود جهت شکار از جمله انواع مختلف ساچمه به وبسایت این فروشگاه مراجعه کنید.

 

This Post Has 7 Comments

  1. سلام بر شما خوبان زیاد صحبت نمیکنم به تازه گی موفق به تولید ساچمه ای بسیار با کیفیت شده ام این ساچمه فولادی است وبا روکش نازکی از پلاستیک که دقت بسیار بسیار بالایی دارد وهمینطور از قدرت بینظیری برخوردار است که زبان زد همه دوستان است این ساچمه فولادی سر گنبدی بوده وحدود چهار سال است که با تحمل رنج زیاد و تلاشی فراوان ان را به مرحله تولید رسانده ام ودوست دارم ان را درانحصار شخصی یا بنگاهی یا فروشگاه معتبری قرار دهم که خدا میداند قسمت که خواهد شد بادرود ٠٩٣٨۴٠٨١١٨٠
    با سری به سایت روبرو از ان دیدن فرمایید
    حسینیان afh-co.ir

  2. سلام، ممنون بنده از راهنمایی شما بهره مند شدم. سئوالم این است چه ساچمه ای برای شکار مثلا کبک با تفنگ دیانا ۵۴ و کرال pcp سوپر جامبو مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
Back To Top