skip to Main Content
همراهان گرامی با توجه به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارسال سفارشات هفته ای یک بار انجام می شود سهمیه مهمات موجود شد ضمناً به دلیل نوسانات شدید بازار تا اطلاع ثانوی تنها کالاهای خرید از قبل قابل ارایه می باشند.
تلفن فروشگاه: 3137 3320 021

شما می‌توانید با آگاهی از نکات شکار اصولی یک تیراندازی ماهرانه و همچنین یک شکار هیجان انگیز را تجربه کنید. یکی از عوامل موثر بر نحوه تیراندازی حرفه ای با تجهیزات تفنگ شکاری آشنایی با عوامل اثر گذار بر شلیک گلوله است. هر شکارچی چه مبتدی و چه ماهر باید با این مسائل و نکات آشنا باشد. عوامل موثر زیادی برای تجربه یک تیرانداری حرفه ای و بی نقص وجود دارد که عدم آگاهی از آنها می تواند یک روز بسیار خوب در شکارگاه را برای شما خراب کند و یا باعث شود تا هیچ تیری به هدف برخورد نکند. ما در این مقاله قصد داریم که به این نکات توجه کنیم و توضیحاتی درباره آنها ارائه دهیم.

 

بیشتر بدانید: مراحل تنظیم دوربین تفنگ بادی

 

عوامل موثر بر شکار اصولی

شکار اصولی

دو عامل مهمی که شکارچیان باید به آنها توجه کنند یکی مهارت در تیراندازی و دانش شکار است و دیگری بالستیک. بالستیک ربطی به دانش و مهارت شکارچی نداشته و به عوامل موثر در شلیک گلوله مانند عوامل محیطی و مشخصات فنی اسلحه بستگی دارد.

 

حتماً به مهارت های مورد نیاز در تیراندازی توجه کنید تا موجب آسیب رسانی به خود یا محیط زیست نشوید.

 

رابطه شکار اصولی و مهارت شکارچی

شکار اصولی

یک شکارچی حرفه ای با آگاهی از شرایط استتار، شناخت منطقه، آشنایی با فیزیولوژی بدن حیوانات و عوامل محیطی دیگر پا به منطقه شکار می گذارد. همچنین دیگر فاکتورهای مهم به شرح زیر است:

  • شناخت اسلحه مورد نیاز و کاربرد آن
  • بالستیک طراحی شده در اسلحه
  • شناخت عوامل موثر در هنگام شکار
  • اطلاع از شیوه زندگی حیوان مورد نظر
  • برداشتن مهمات مورد نیاز و متناسب
  • داشتن لوازم ضروری
  • مهارت داشتن در نشانه گیری و تیراندازی به نقاط حیاتی شکار
  • حفظ اصول و صدمه نزدن به محیط زیست
  • بهره بردن از روش های کمین

 

بالستیک و نقش آن در تیراندازی

در این باره نخست به تعریف بالستیک می پردازیم. بالستیک به آنالیز و تحلیل مسیر حرکت گلوله و سرعت، قدرت و نفوذ پذیری آن در محیط طبیعی گفته می شود. یک شکارچی با تجربه با آگاهی از عوامل متعددی مانند باد، رطوبت، ارتفاع و فاصله که همگی بر نحوه تیراندازی و بالستیک اسلحه اثر می گذارند، می تواند یک شکار موفق را تجربه کند. عوامل موثر بر شکار یا بالستیک شامل موارد زیر است:

شکار اصولی

  1. مشخصات فنی گلوله که شامل وزن، اندازه، نیروی فنر و نفوذ پذیری است.
  2. شکل ظاهری گلوله تاثیر بسیاری در نفوذ پذیری و قدرت و توان آن دارد.
  3. وزن گلوله که هر چه بیشتر باشد از سرعت و چابکی آن می کاهد.
  4. انرژی گلوله: انرژی گلوله رابطه مستقیمی با وزن و میزان سرعت آن دارد. به عنوان مثال از تیر های سبک برای شکار حیوانات کوچک مانند پرندگان و از گلوله های سنگین برای شکار پستانداران بزرگ استفاده می شود.
  5. کالیبر: کالیبر به قطر داخلی اسلحه و اندازه آن گفته می شود که باید با هم هماهنگ باشند. هر چه اندازه کالیبر بیشتر باشد قدرت و دقت در تیراندازی بیشتر است.

 

بیشتر بدانید: نکات خرید اسلحه شکاری مناسب

 

عوامل اثر گذار محیطی بر شکار اصولی

لباس شکار

دما: دمای کم و هوای سرد باعث کاهش سرعت گلوله و انرژی آن می‌شود و برعکس دمای بالا و هوای گرم سرعت و انرژی گلوله را بیشتر می کند.

جاذبه: جاذبه سبب کاهش برد گلوله و به پایین کشیده شدن آن می شود.

نزولات جوی: یکی دیگر از مواردی که می توانند سرعت گلوله را کاهش دهند و آن را از مسیر خود منحرف نمایند بارش برف و باران است.

ارتفاعات: تغییر در ارتفاع می‌تواند از کارایی تفنگ ها بکاهد به این دلیل که کم شدن فشار هوا انرژی و سرعت گلوله را می کاهد.

باد: باد به هر مقدار که شدت داشته باشد توانایی منحرف کردن گلوله از مسیر اصلی را دارد.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد ورزش شکار مانند بسیاری از ورزش های دیگر نیازمند کسب مهارت و توانایی های خاص است. اما مهمترین نکته ای که هر شکارچی باید به آن توجه کند شیوه تیراندازی صحیح است. ما به مواردی از قبیل شناخت اسلحه و کاربرد آن، عوامل محیطی موثر بر تیراندازی و بالستیک اسلحه اشاره کردیم.
هر چه شما با نکات شکار اصولی از جمله شناخت اسلحه و آناتومی حیوانات و رفتار آنها هنگام فرار و همچنین عوامل آب و هوایی آشنا باشید، می توانید به صورت حرفه ای تر به شکار بپردازید. بنابراین تلاش کنید تا با شناخت این اصول مهارت تیراندازی خود را افزایش داده و بتوانید روزی مهیج را در شکارگاه تجربه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
Back To Top