skip to Main Content
همراهان گرامی با توجه به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارسال سفارشات هفته ای یک بار انجام می شود سهمیه مهمات موجود شد ضمناً به دلیل نوسانات شدید بازار تا اطلاع ثانوی تنها کالاهای خرید از قبل قابل ارایه می باشند.
تلفن فروشگاه: 3137 3320 021

خرید اسلحه شکاری مناسب نیازمند آگاهی از استانداردها و اطلاعات فنی مربوط به انواع سلاح شکاری است. همچنین در نظر گرفتن پارامتر هایی چون نوع کاربرد و نکات خرید، استفاده و نگهداری اسلحه می تواند به شما در یک انتخاب مناسب کمک ویژه‌ای کند. در ادامه مطلب با مهمترین پارامترهایی که در زمان خرید اسلحه شکاری مناسب باید به آن توجه کنید، آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید تفنگ بادی

انواع اسلحه شکاری

اسلحه شکاری مناسب

بطور کلی انواع سلاح شکاری به دو دسته ی ساچمه زنی و گلوله زنی تقسیم‌بندی می‌شود. انتخاب اسلحه شکاری مناسب تاثیر زیادی در کیفیت شکار و همچنین تقویت مهارت‌های تیراندازی دارد. هر کدام از این سلاح ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند.

  •  سلاح ساچمه زنی: این تفنگ دارای قابلیت پرتاب همزمان چندین تیر به سمت هدف می باشد. مورد استفاده آن برای پرندگان و پستانداران کوچک نظیر خرگوش، قرقاول، کبک، تیهو و غیره است. به لحاظ کالیبر تنوع کمی دارد و استفاده آن برای افراد مبتدی که به تازگی این حرفه را شروع کرده‌اند پیشنهاد می‌شود. رایج ترین کالیبر تفنگ در ایران نمره ۱۲ و ۱۶ است.
  •  سلاح گلوله زنی: تفنگ گلوله زنی دارای قدرت تخریبی بیشتری نسبت به سلاح ساچمه زنی است. در هر شلیک تنها یک تیر به سمت هدف پرتاب می‌کند و از دقت، انرژی گلوله و قدرت کشتار بالایی برخوردار است. به همین دلیل از آن برای شکار حیوانات بزرگ جثه نظیر گوزن، قوچ، آهو و غیره استفاده می شود. به لحاظ تنوع کالیبر نیز نسبت به نوع ساچمه زنی دارای برتری است.

 

نوع استفاده اسلحه شکاری مناسب

اسلحه شکاری مناسب

یک گزینه مهم در انتخاب نوع اسلحه شکاری مناسب مشخص کردن نوع صید، نوع استفاده کاربر و همچنین سطح کاربری است. پیش از خرید اسلحه ابتدا بایستی سطح تیراندازی و هدف شکار خود را مشخص کنید. برای مثال آیا فردی مبتدی هستید و یا در سطح حرفه ای قرار دارید؟ آیا هدف شما شکار پستانداران کوچک است یا حیوانات بزرگ؟ ضمن این که در هر صورت شما باید سلاحی را انتخاب کنید که از انواع مجاز تایید شده از سوی نیروی انتظامی باشد تا بتوانید مجوز حمل سلاح را دریافت کنید.

 

نکات خرید اسلحه شکاری مناسب

اسلحه شکاری مناسب

پس از انتخاب نوع اسلحه شکاری مناسب به موارد زیر دقت کنید:

  •  به دنبال مراکز خرید معتبر و مجاز باشید.
  • در هنگام خرید حتما یک همراه حرفه ای  و مسلط به مشخصات فنی اسلحه را به همراه داشته باشید.
  • یک اسلحه مناسب و استاندارد شکار، بایستی شماره لوله تفنگ و شماره قنداق آن با یکدیگر مطابقت داشته باشد.
  • اسلحه شکاری مناسب بایستی به لحاظ ارگونومی با فیزیک بدنی شما مطابقت داشته باشد و اصطلاحاً خوش دست باشد. این مسئله یک عامل مهم در دقت تیراندازی است.
  • برای اطمینان از ایمن بودن ضامن و شل نبودن آن تفنگ خالی را بکوبید.
  • در هنگام خرید حتماً به وزن اسلحه و در نتیجه قابلیت حمل آن توجه کنید. جنس قنداق می‌تواند در این مسئله بسیار تاثیر گذار باشد.
  • سلاح های دوربین دار و با طول بدنه بیشتر برای هدف گیری متمرکز و مسافت های دور توصیه می شود.
  •  همچنین فاکتورهایی چون نوع مهمات، لگد اسلحه، افت گلوله، صدای شلیک، قدرت کشتار و قدرت شلیک از دیگر پارامترهای مهم در هنگام خرید اسلحه شکاری مناسب است.

 

نکات نگهداری و استفاده اسلحه شکاری

اسلحه شکاری مناسب

پس از خرید اسلحه شکاری مناسب همواره نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  •  هیچگاه از سلاح شکاری برای شوخی و خنده استفاده نکنید. حتی سلاح های ساچمه زنی با قدرت کم، توانایی وارد آوردن آسیب‌های جدی به انسان را دارد.
  • از سلاح شکاری برای شکار حیوانات غیر مجاز و یا شکارکشی استفاده نکنید. این مسئله باعث باطل شدن جواز شما می شود.
  • چرب کردن کردن گلوله، مسیر عبور آن در تفنگ و همچنین سیلندر اسلحه با استفاده از مواد نفتی باعث تراکم دما و انفجار اسلحه می شود.
  •  از سپردن اسلحه خود برای تمرین کودکان و یا استفاده دیگران اکیداً خودداری کنید. این کار علاوه بر داشتن تبعات جانی، باعث لغو مجوز پروانه شکار شما می شود.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع تفنگ شکاری

نتیجه گیری

 در هنگام انتخاب اسلحه شکاری مناسب حتماً به مواردی چون نوع استفاده و سطح کاربری خود دقت کنید. همچنین بهتر است تا پیش از خرید اطلاعاتی پایه در رابطه با مشخصات فنی انواع سلاح شکاری کسب کنید. در هنگام خرید نیز به معتبر بودن مراکز خرید توجه داشته باشید و حتماً از فروشنده در رابطه با مشخصات تفنگ مورد نظر خود سوال کنید.

تجهیزات شکاری فرخ مرکز تخصصی فروش انواع سلاح شکاری و لوازم مورد نیاز برای کمپینگ و ماهیگیری است. کلیه سلاح های عرضه شده در این فروشگاه از انواع مجاز برای استفاده در ایران است. شما می توانید با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات و بهره مندی از راهنمایی دقیق، مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

This Post Has 4 Comments

  1. سلام تفنگ دولول شکاری کدام مدل بهتر است؟؟؟دولول کنارهم یا روی هم؟؟؟چرا؟؟؟قیمت ها چطور است؟؟؟ مدارک لازم برای خرید چیست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
Back To Top