skip to Main Content
همراهان گرامی با توجه به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارسال سفارشات هفته ای یک بار انجام می شود سهمیه مهمات موجود شد ضمناً به دلیل نوسانات شدید بازار تا اطلاع ثانوی تنها کالاهای خرید از قبل قابل ارایه می باشند.
تلفن فروشگاه: 3137 3320 021

اگر قصد خرید تفنگ بادی را دارید این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مطلب گزیده ای از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید به عنوان راهنمای خرید گردآوری شده است.

تفاوت تفنگ بادی با سایر تفنگ های شکاری در آن است که گلوله با فشار هوا شلیک می شود. این فشار هوا یا از طریق کپسول هوا تامین می شود و یا توسط حرکت پیستون. تفنگ بادی به دو صورت تفنگ و اسلحه کمری طراحی شده است و از مسابقات تیراندازی گرفته تا شکار حیوانات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بدانید: آشنایی با انواع تفنگ شکاری

خرید تفنگ بادی با توجه به مکانیسم شلیک:

خرید تفنگ بادی

انواع تفنگ بادی بر اساس مکانیسم شلیک به چهار دسته تقسیم می شود:

  1. تفنگ های فنر پیستون: درون پیستون این تفنگ یک فنر قوی با قابلیت ارتجاعی بالا تعبیه شده است. با عقب رفت پیستون، هوای فشرده درون آن جای می گیرد. پس از چکاندن ماشه، فنر رها می‌شود و پیستون را به سمت جلو می راند. به این ترتیب هوای فشرده شده درون آن به سمت لوله هدایت می شود. این تفنگ ها به دلیل ضربه پیستون و فنر ایجاد شوک می کند. دقت کمتری دارند و نباید برای مدت زمان طولانی در حالت مسلح نگهداری شوند، زیرا باعث تضعیف فنر و قدرت تفنگ شود.
  2. تفنگ های نیترو پیستون: این مدل تفنگ نیز دارای پیستون است. با این تفاوت که درون آن به جای فنر از گاز نیتروژن استفاده شده است. مسلح کردن تفنگ باعث می‌شود تا گاز درون پیستون فشرده شده و با چکاندن ماشه، گاز پیستون را به سمت جلو براند. این تفنگ شوک کمتری ایجاد می کند، اما برای مسلح نمودن آن به نیروی بیشتری نیاز است. هوای سرد باعث افت عملکرد و قدرت تفنگ می‌شود. 
  3. تفنگ های پی سی پی: این تفنگ از مدل تفنگ های هوا فشرده است. توسط تلمبه و یا کپسول هوا شارژ می شود. نسبت به دو دسته قبلی دارای قدرت، سرعت و دقت عمل بیشتری است. در هنگام شلیک شوک ایجاد نمی کند و به دلیل استهلاک کمتر طول عمر بیشتری دارد.
  4. تفنگ های گازی: این مدل تفنگ ها با کپسول دی اکسید کربن کربن تغذیه می‌شوند و نسبت به انواع دیگر قدرت کمتری دارند. معمولاً از آنها برای تمرینات تیراندازی و یا تفریح استفاده می شود. کپسول ها پس از خالی شدن قابلیت شارژ مجدد را ندارد. 

 خرید تفنگ بادی با توجه به مکانیسم مسلح شدن

خرید تفنگ بادی

  1. کمرشکن: این مکانیسم در مورد تفنگ های پیستونی وجود دارد. با خم کردن لوله، پیستون به سمت عقب رانده شده و فنر درون آن جمع می شود. چکاندن ماشه نیز موجب رها شدن پیستون و در نهایت شلیک می شود. 
  2. اهرمی: مسلح شدن تفنگ با استفاده از یک اهرم انجام می شود که در زیر لوله تعبیه شده است.
  3. اتوماتیک و نیمه اتوماتیک: این مکانیسم دقیقا مشابه سلاح های جنگی است و تفنگ با استفاده از فشار مستقیم و یا غیر مستقیم هوای فشرده و یا گاز دی اکسید کربن مسلح می شود.
  4. گلنگدن دستی غیر اتوماتیک: در این تفنگ ها عقب کشیدن و جلو دادن گلنگدن باعث می‌شود تا یک تیر به درون لوله آزاد شود. با چکاندن ماشه و آزاد شدن هوای فشرده یا گاز دی اکسید کربن، ساچمه شلیک می شود.

خرید تفنگ بادی با توجه به نوع کالیبر

تفنگ های بادی به لحاظ کالیبر دارای انواع  ۴.۵، ۵.۵ و ۶.۳۵ است. بهترین کالیبر برای شکار خرگوش و سنجاب ۴.۵ است. زیرا سرعت بیشتر و نفوذ بالاتری دارد، اما انرژی آن کمتر است. کالیبر پنج و نیم دارای سرعت و نفوذ کمتر اما قدرت و انرژی بیشتر نسبت به کالیبر ۴.۵ است. برای شکار کبک، تیهو، گراز و سمور مناسب است. کالیبر ۶.۳۵ کمترین سرعت و نفوذ را دارد، اما دارای بیشترین قدرت و ضربه است. برای استفاده از این تفنگ به مجوز نیاز است. 

 

انواع ساچمه

خرید تفنگ بادی

ساچمه ها دارای انواع سر تخت، نوک تیز، نوک توخالی یا گود، گرد یا گنبدی و غیرسربی هستند. این مدلها به لحاظ نفوذ، سرعت و بالانس پروازی با یکدیگر متفاوت هستند. رایج ترین نوع ساچمه مدل نوک گرد و یا گنبدی است که دارای دقت و برد زیاد هستند. نفوذ پذیری بالایی دارند و کاملاً برای شکار ایده آل هستند. سرعت این ساچمه ها زیاد است اما در صورتی که به نقاط حساس شکار برخورد نکنند، آسیب کمی ایجاد می کنند.

 

ماشه

خرید تفنگ بادی

ماشه در تفنگ بادی در دو مرحله چکانده می شود و نسبت به سلاح گلوله زنی به نیروی کمتری نیاز دارد. البته این نیرو از طریق پولیش کردن قطعات داخلی ماشه و همچنین پیچ مخصوص زیر آن قابل تنظیم است. برای مسابقات تیراندازی نیروی چکاندن کم و برای شکار نیروی چکاندن بیشتر ترجیح داده می شود.

خرید تفنگ بادی با توجه به طراحی قنداق

طراحی قنداق یک عامل تاثیر گذار روی عملکرد تفنگ است. زیرا در هنگام تیراندازی به حفظ تعادل کاربر کمک می کند. یک قنداق خوب بایستی پرداخت و رنگ با دوام داشته باشد. همچنین ارگونومی آن کاملا مطابق با آناتومی بدن و دست انسان باشد. 

خرید تفنگ بادی با توجه به قیمت

قیمت تفنگ های بادی در درجه اول به برند و شرکت سازنده آنها بستگی دارد. از دیگر عوامل تأثیرگذار می‌توان به مکانیسم شلیک، مسلح شدن، جنس بدنه و غیره اشاره کرد. بنابراین توصیه می شود که برای خرید تفنگ بادی ابتدا بودجه خود را تعیین کنید و سپس با توجه به آن محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

تجهیزات شکاری فرخ یکی از مراکز تخصصی فروش انواع ادوات شکار، ماهیگیری و کمپینگ از برندهای معتبر و باکیفیت است. تجهیزات شکاری فرخ را می توانید در وب سایت این فروشگاه مشاهده و به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری نمایید.

 

This Post Has 58 Comments

    1. سلام دوست عزیز
      خیر نیازی به مجوز نمی باشد تنها تفنگ های بالی ۴۰ ژول غیر مجاز می باشند.

      1. سلام میخواستم بدونم که تفنگ گامو شادوی هزار هم برای تفریح و هم برای شکار کم تفنگ مناسبی هست یا نه و اینکه چه دوربینی روش سار کنم که قیمت مناسبی داشته باشه و هم دوربین خوبی باشه.

        لطفاً پاسخ دهید متشکرم

        1. سلام روزتون بخیر! تفنگ بادی شادو۱۰۰۰ بین کسانی که از تفنگ های فنر استفاده میکنن از محبوبیت خاصی برخوردار است اما به نظر من در حال حاضر گامو CFX رویال جایگزین مناسبتری میتواند باشد البته که قیمت بالاتری هم دارد ولی از لحاظ دقت، مصرف و کیفیت ساخت قابل مقایسه با شادو۱۰۰۰ نیست. تو رنج قیمت شادو۱۰۰۰ هاتسان ۱۱۰۰ هم بد نیست. دوربین های تو رنج ۷۰۰.۰۰۰ تا ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان هم برای این تفنگ ها مناسب هستن. ممنون از توجه شما

        2. تحلیل کامل شکار گامو شادو هزار

          بسیار سبک و به طرز عجیبی قوی ۱۸ ژولش واقعا شرف داره به ۲۴ ژول تفنگای نامعتبر..
          شادو هزار یعنی هزار فوت بر ثانیه برای یک تفنگ به سبکی شادو یا سایه… ولی صداخفه کن نداره، کبکو فراری میده.

          فقط هرگز سمت پنج و نیمش نرید ، چهار نیم برخلاف تصور غلط خیلی ها برای شکار انتخاب بهتریه. دقت بالاتر، سرعت به مراتب بالاتر که خودش تخریب رو بالا میبره. بردش هم بیشتره

          تعداد شکار
          کفتر مال کفتر بازان نامحترم n تا (به خونم تشنن منم به خون کفتراشون گرون و ارزونم نداره) کفتر بازی مال قرون وسطی است.

          موش کوهی حسابش از دستم در رفته، آفتای مزخرفی هستن.
          مرگ در دم،نهایتا دست و پا زدن که ریفلاکسه مغزه، مرده و دردی احساس نمیکنه.

          خرگوش ۳ تا زدیم و آوردیم پوست بکنیم بزنیم بر بدن پدرمون نزاشت بخوریم گفت حرامه😬 به خدا خرگوش سم نداره فقط پنجه داره! مانند موش کوهی خوراک سگ های گله گشت..

          تشی ۱ عدد (آفت باغ، بیست تا نهال بالغ بر ۳میلیونو تلف کرد) به سختی با کمین ساعت چهار صبح همراه سگ لرز صبگاهی در شلیک اول به درک واصل شد،منتها چند تا نهال دیگه رو هم گاز زد.. تنها نقطه زندگیم که پدرم برای سه ثانیه بهم افتخار کرد😁🙏

          شغال متوسط… متاسفانه برای سنجیدن قدرت تفنگ، دیگه تفنگ ته پر که نیست. اگه مرگ سریع میخواین باید پی سی پی باشه… اونا خوکم میزنن.
          اصابت به کناره سر و شکوندن اوربیتال ده ثانیه با رفلاکس دست و پا زد ، خلاص با چاقو..
          چندتا پرنده که داداش نامردم زد، پرنده فقط کفتر به غیر اون همگی حیفن، چون کمن.

          آدم😅 دادشم
          شسط پا البته چند سال پیش با تفنگ چینی
          فقط کبود شد خخخخ
          اگه این بود باید میبردش برا قطع😬

          خودم از ساچمه گامو استفاده میکنم ۷.۵ گرین ، Air برا محیط باز , match برای خال زنی, جالبه match رو شکار کوچیک بهتر جواب میده. میتونید ساچمه متفرقه تا ۱۰ گرین هم پیدا کنی بزاری.
          برا شکار کبک فک کنم هم چادر بخوای برا کمین هم دوربینی که پنجاه مترو خوب پوشش بده. کبکای منطقه ما خیلی گوش تیزی دارن.. من نتونستم یه دونه هم بزنم

          1. خدا لعنتت کنه . اسم تو می زاری آدم. بیشرف عوضی تموم حیوانات جون دارن و درد و حس میکنن. شاشیدم سردر دهاتتون

  1. سلام به شما دوست عزیز میخواستم بدانم تفنگ بادی هاتسان رنجر آپاچی ۱۱۰۰ تی اچ برای شکار چه حیواناتی مناسب است؟؟؟ با تشکر لطفا پاسخ دهید

    1. سلام به شما همراه گرامی
      خدمت شما عرض کنم که شکار بستگی به عوامل مختلفی نظیر فاصله تیراندازی، مهارت تیر انداز و هدفگیری نقاط حساس بستگی دارد ولی در کل تفنگ مورد اشاره برای شکار پرنده با جثه کبوتر و فاصله حدود ۴۰ متر مناسب می باشد.

      1. جناب به نظر شما دوربین بوشنل ۴۰*۹*۳مدلEG برای تفنگ بادی هاتسان رنجر آپاچی ۱۱۰۰ تی اچ خوب است؟؟؟ لطفا پاسخ دهید با تشکر

  2. جناب به نظر شما دوربین بوشنل ۴۰*۹*۳مدلEG برای تفنگ بادی هاتسان رنجر آپاچی ۱۱۰۰ تی اچ خوب است؟؟؟ لطفا پاسخ دهید با تشکر

  3. سلام جناب به نظر شما تفنگ بادی شادو۱۰۰۰خوبه؟
    ۲_میخوام دست دو بخرم ۵.۵از کجا بفهمم خوب قدرتی داره
    ۳_تیر چند گرمی مناسب است؟
    ممنون میشم که جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      تفنگ گامو شادو ۱۰۰۰ یکی از پرطرفدارترین ها محسوب می شود پس در خوب بودن آن شکی نداشته باشید . در خصوص خرید تفنگ دست دوم اگر توسط یک متخصص چک شود و نظر بدهد عالی می شود ساچمه هم با توجه به قدرت سلاحی که دارید از ۸۰۰۰ به بالا موجود می باشد.

  4. ممنون
    به نظر شما تیر چند گرمی بگیرم بهتره راستیش برای کبک زدن میخوام ویک جوری هم باشه که به تفنگ آسیب نرسونه

  5. سلام و عرض ادب
    خوبین انشاالله؟
    خواستم بدونم کدوم از تفنگ های ادی فنری این مدل ها بهتر و قوی تر وعروق تر هستند
    لطفا به ترتیب نام ببرید ممنون.

    مدل کابوی ترکیه

    مدل ریتای ترکیه

    مدل مارشالا

    مدل شادوهزار

    کدوم؟؟

  6. ببخشید ی سوال دیگه با تفنگ بادی ارتا کالیبر ۵.۵ چه نوع حیوانات رو میتوان شکار کرد میتوان گراز را شکار کرد

  7. سلام علیکم استاد تفنگ ارتیمیس۱۶۰۰رو از لحاظ قدرت وکارکرد به نسبت ۱۲۵هاتسان و۱۲۵۰هاتسان چه طور ارزیابی میکنید من میخوام ۱۶۰۰رو بخرم لطفا راهنماییم کنید

  8. سلام میخواستم بدونم برای تفنگ بادی با سی ژول قدرت چه ساچمه ای قدرتش رو بیشتر میکنه و اینکه سی ژول چه مقدار قدرت تخریبی داره، ممنون میشم راهنمایی کنید دست حق نگهدارتون یا علی مدد

  9. با سلام و تشکر بابت پاسخهایتان به بازدیدکنندگان.
    بنده میخواستم بدانم که آیا تپانچه PCP با قدرت بالای ۳۰ ژول با کالیبر ۵.۵ نیز در بازار وجوددارد؟ منظورم شکل تفنگ است که شبیه تیانچه کمری باشد. ممنون میشوم اگر راهنمایی فرمائید.

  10. با سلام خسته نباشید ممنون میشم کمک کنید بنده بین fx royal 500 و fx impact موندم هر جا هم کامنت میذارم یا ثبت نمیکنن یا جوابمو نمیدن
    معیار خرید من دقت شلیک تا رنج ۱۰۰ متر هستش ممنون میشم راهنمایی کنید که کدومش دور زن تر هست وبهتره باتشکر

  11. سلام. بهترین نوع تفنگ بادی دیانا. ۴.۵ کدوم مدلش هست. ممنون میشم جواب بدید.🙏🙏 بنظرتون چه تفنگی بگیریم سایز ۴/۵ ممنونم جواب بدید🙏🙏🙏🙏

    1. سلام شما میتونید غیر قانونی بگیرید که البته توصیه نمیکنم چون کار خطرناکی هست بهتره پایین ۴۰ ژول بگیرید وگرنه غیر قانونی حبس داره اگه شما رو بگیرند

  12. سلام لطفا جواب منو بدین

    اعلان بین کالیبر ۴.۵ و ۵.۵ و ۶.۳۵
    کدوم بهتره؟ دسته چوبی بگیرم یا پلاستیکی؟
    چه نوع تیری برای شکار بهتره؟
    کدوم مکانیسم شلیک خوبه؟

  13. سلام وقتتون بخیر🌹
    اقا اژ بین تفنگ هاتسان ۱۱۰۰xوگامو شادو کالیبر۵.۵یا ۴.۵کدومشو بردارم
    برای مزرعه و افت کشی میخوام
    درمواقعی هم شکارکبک

  14. ببخشید میخواستم بدونم با تفنگ بادی هاتسان رنجر آپاچی ۱۱۰۰ تی اچ گزار میشه زد؟؟ مثلا به سر یا هرچی کلا قدرت رو داره؟

  15. سلام من ی تفنگ بادقت میخام برای تمرین تیراندازی برای شروع مسابقات تیراندازی ولی نمیخام هزینه زیاد کنم ک اگه نتونستم پیشرفت کنم ضرر نکنم ی تفنگ معرفی کنید ک هم بصرفه باشه هم بتونم تمرین کنم

  16. برای شکار خرگوش ۵.۵ خوبه گامو شادو ۱۰۰۰
    ومیخام یه تفنگ گامو بخرم خرگوش کبک .کبوتر اینا رو راحت بندازه چی رو پیشنهاد میکنید ۵.۵ باشه خوبه

  17. برای شکار خرگوش ۵.۵ خوبه گامو شادو ۱۰۰۰
    ومیخام یه تفنگ بخرم خرگو. کبک .کبوتر اینا رو راحت بندازه چی رو پیشنهاد میکنید ۵.۵ باشه خوبه

    1. سلام اره دوست عزیز من خودم لوازم شکار میفروشم.نسبت به قیمت با قدرت خوب و دقت بالا خوب من تفنگ بادی گامو ویسپر ایکس رو پیشنهاد میکنم

  18. سلام و وقت بخیر من نیاز به تفنگ گازی کلت داشتم که ساچمه های نوک تیز میخوره و میشه شکار هم کرد و البته قویترینشون
    اگه دارین ایمیل بزنین
    هرکسی داشت معامله میکنم

  19. سلام من میخام یه تفنگ بادی بخرم برای شکار پرنده هم سطح اردک کدوم از این مدل ها خوبه
    گامو هانتر دی بی
    گامو هانتر ۴۴۰
    گامو ویسپر ایکس
    خرگوش

  20. سلام من میخام یه تفنگ بادی بخرم برای شکار پرنده هم سطح اردک کدوم از این مدل ها خوبه
    گامو هانتر دی بی
    گامو هانتر ۴۴۰
    گامو ویسپر ایکس
    خرگوش

  21. سلام خسته نباشید برای تفنگ هایی ۵.۵ و۲۸ ژول میدونم مجوز نمیخاد ولی باید سند تفنگ باشه اگه سند تفنگ باشه برای افراد بالای ۱۸ سال است ممنون میشوم جواب بدهید

  22. سلام خسته نباشید برای تفنگ هایی ۵.۵ و۲۸ ژول میدونم مجوز نمیخاد ولی باید سند. تفنگ باشه اگه سند تفنگ باشه برای افراد بالای ۱۸ سال است ممنون میشوم جواب بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
Back To Top