skip to Main Content
همراهان گرامی با توجه به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ارسال سفارشات هفته ای یک بار انجام می شود سهمیه مهمات موجود شد ضمناً به دلیل نوسانات شدید بازار تا اطلاع ثانوی تنها کالاهای خرید از قبل قابل ارایه می باشند.
تلفن فروشگاه: 3137 3320 021

بطور کلی انواع تفنگ شکاری به دو دسته اصلی زیر تقسیم بندی می شود:

  • تفنگ گلوله زنی یا bullet gun
  • تفنگ ساچمه زنی یا shotgun

این دو مدل دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند. از جمله آنکه تفنگ گلوله زنی تنها یک گلوله شلیک می کند و جنس گلوله ها از سرب با روکش برنجی یا مس است. در مورد این تفنگ ها به هنگام هدف گیری، دقت بیشتری نیاز است اما قدرت تخریبی بالاتری نسبت به اسلحه ساچمه زنی دارند.

اما تفنگ ساچمه ای تعدادی ساچمه سربی را پرتاب می کند. کار با اسلحه ساچمه زنی نیاز به هدف گیری دقیق ندارد. به همین دلیل برای شکارهای متحرک انتخاب مناسب تری است. اما برد کمتری نسبت به مدل های گلوله زنی دارد.

تا اینجای کار یک آشنایی نسبی با دو دسته اصلی تفنگ های شکاری پیدا کردید. در ادامه مطلب تصمیم داریم تا اطلاعات دقیق تری از انواع تفنگ شکاری را در اختیار شما قرار دهیم.

 

انواع تفنگ شکاری به لحاظ قطر داخلی لوله

انواع تفنگ شکاری

کالیبر اصطلاحی برای تعریف اندازه قطر داخلی لوله تفنگ است که بر حسب میلیمتر و یا اینچ بیان می شود. تفنگ های گلوله زنی دارای تنوع زیادی بر اساس کالیبر هستند. 

در مورد تفنگ های ساچمه زنی قطر داخلی لوله با اصطلاح گیج تعریف می شود که واحد مشخصی ندارد و دارای دامنه ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۲۰، ۲۸ و ۴۱۰ است. این واحد بدان معناست که مثلا اندازه قطر داخلی لوله تفنگ نمره ۱۰ معادل اندازه قطر یک ساچمه سربی با وزن یک دهم پوند است. این تعریف در مورد بقیه نمره ها بجز نمره ۴۱۰ صادق است. در مورد مدل نمره ۴۱۰ قطر داخلی لوله، ۴۱۰ هزارم اینچ است. بنابراین هر چه نمره تفنگ کوچکتر باشد، قطر داخلی لوله آن بزرگتر است. از میان انواع تفنگ شکاری ساچمه ای، نمره ۱۲ از بقیه رایج تر است.

بیشتر بدانید: طریقه محاسبه قدرت تفنگ به ژول

انواع تفنگ شکاری به لحاظ نوع فشنگ

انواع تفنگ شکاری

 در مورد تفنگ های گلوله ای تنها اندازه کالیبر نیست که تفنگ را منحصر بفرد می کند، بلکه نوع فشنگ نیز به لحاظ خصوصیات و اندازه پوکه برای هر تفنگ اختصاصی است. این تفنگ ها دارای مدل های زیادی بر حسب پوکه می باشند.

برخلاف دسته اول مدل های شکاری دارای تنوع زیادی بر این اساس نیستند. اندازه پوکه فشنگ در این دسته ۷۰ ( دو و سه چهارم اینچ)، ۷۶ (سه اینچ) و ۸۹ میلیمتر (سه و نیم اینچ) است. به لحاظ وزن، پوکه های ۷۶ و ۸۹ میلیمتری سنگین تر هستند و اصطلاحا مگنوم نامیده می شوند.

 

تعداد لوله در تفنگ های شکاری

تفنگ های شکاری بر حسب تعداد لوله دارای سه دسته زیر هستند:

  • تک لول
  • دو لول
  • چند لول

 

مکانیسم فشنگ گذاری

بر اساس مکانیسم فشنگ گذاری تفنگ های شکاری به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

اهرمی: در تفنگ های اهرمی فشنگ گذاری و مسلح شدن همزمان است. کافی است تا اهرمی که زیر اسلحه و در نزدیکی ماشه قرار دارد کشیده شود، فشنگ از خزانه داخل لوله می شود.

چخماقی: برای فشنگ گذاری باید سلاح باز شود و برای مسلح شدن باید چخماق عقب کشیده شود.

گلنگدنی: در این مدل، فشنگ گذاری و مسلح شدن همزمان انجام می شود. بدین صورت که با کشیدن گلنگدن، فشنگ از خزانه وارد لوله تفنگ می شود.

نیمه خودکار: مقابل آن مدل های خودکار قرار دارد که تفنگ به صورت مسلسل عمل می کند. اما در مدل های نیمه خودکار برای هر شلیک باید یک مرتبه ماشه کشیده شود.

کوسه: در سلاح های کوسه چکش درون اسلحه جایگذاری شده است و از بیرون قابل مشاهده نیست. بنابراین برای مسلح نمودن، سلاح باید باز شود.

پمپی یا دستکشی: در این مدل نیز فشنگ گذاری و مسلح شدن همزمان انجام می شود. برای این کار دسته زیر لوله سلاح کشیده می شود و فشنگ از خزانه وارد لوله می شود.

کمرشکن: این تفنگ می توانند تک لول و یا دو لول باشند. در هر صورت برای گذاشتن فشنگ باید ابتدا آنها را خم کرد.

بیشتر بدانید: نحوه فاصله یابی دوربین روی تفنگ

تجهیزات شکاری فرخ

انواع تفنگ شکاری

فروشگاه فرخ مرکز تخصصی فروش انواع تجهیزات شکار، ماهیگیری، کمپینگ و بیانگردی است. کلیه محصولات این فروشگاه دارای کیفیت ساخت بالا هستند که با قیمت های مناسب عرضه می شوند. شما علاوه برای خرید حضوری می توانید از ویترین محصولات در وب سایت این فروشگاه دیدن کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

This Post Has 62 Comments

    1. بستگی داره چی بگیری با مجوز یا بدون مجوز که اگر بگیرن جریمه حدود ۱ میلیون تومن داره و قیمتش حدود هفت الی هشت میلیونه و با مجوز بستگی به ساخت کدوم کشور از چهل میلیون تا صدو پنجاه میلیون تموم میشه

  1. سلام و عرض ادب .
    خسته نباشید. جناب بنده دنبال یک تفنگ شکاری دولول کالیبر ۱۲″ روهم هستم البته بی مجوز . ترکیه باشه بهتره . سپاس بزرگوار !

  2. با درود
    من دوتا تفنگ مدل کلت کمری ولی ساچمه زنی ۱۸ژول ترکیه ای با کپسول نیتروژن یکبار مصرف و خشاب ۱۲تیر و با کیف کوچک فابریک نو نو دارم و برای فروش گذاشتم. ( دقیقاً کپی کلت است و مشکی می باشند)
    کسی خواست ۰۹۱۱۹۰۵۵۸۰۵ در خدمتم

  3. سلام آیا می‌شود از خارج از کشور سلاحی که مجاز میباشد را از طریق مغازه رسمی شکار سفارش داد؟

    مثل تفنگ رمینگتون مدل ۷۰۰ یا هر سلاح دیگر یا مهمات با کیفیت و… ؟

    آیا تمامی سلاح های گلنگدنی مثل برنو مجاز می باشد یا نه؟

    ملاک مجاز بودن تفنگ را کی مشخص میکنه چطوری باید بفهمین سلاحی که انتخاب میکنیم مجاز هست یا نه

  4. سلام دوستان قیمت تکلول مدل قدیمی وینچستر آمریکایی اصل باجواز ارتش چند هست الان؟ ممنون میشم اگه میدونین جواب بدین

  5. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان
    من یک اسلحه دولول روی هم چیفسان ۲ ماشه طلا با جواز میخوام اگر کسی داره بیزحمت تماس بگیره
    ۰۹۳۵۴۳۴۱۶۱۰

  6. سلام یک قبضه کلت گازی والتر آلمان با کیف اصلی و خشاب ۱۲تایی سایز ۴/۵دارم هرکس خواست تماس بگیره با تفنگ بادی ۵/۵ جنس خوب مثل دیانا هم معاوضه دارم

  7. شمارم ۰۹۱۹۷۷۴۵۱۶۰ جهت فروش یک قبضه کلت گازی والتر آلمان مدل cp88 معاوضه دارم با تفنگ بادی ۵/۵دیانا

  8. سلام وقت بخیر
    اف ان بلژیک دولول ته پر کوسه لول۷۵ سالم خیلی تمیز چند قیمت هست ممنون میشم راهنمایی کنید

  9. سلام یک قبضه سلاح شاهین کاملا نو با مجوز ۲لول کنار هم دار هر کس خواست با این شماره تماس بگیره.۰۹۱۲۶۸۳۷۵۵۸

  10. سلام ، اسلحه من تک لول ترکه ، مدتی هست بعد از شلیک قیچی نمیشه باید چند دقیقه بهش زمان بدم دلیلش چی می‌تونه باشه ؟؟
    برای روغن کاری از روغن چرخ وال استفاده میکنم. لطفا راهنمایی کنید .
    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
Back To Top